LPG Göteborg

På Bluhme Clinic har vi mer än 20 års erfarenhet av LPG och dess fantastiska effekter för Din hälsa och Ditt utseende…

LPG Lipomassage som behandlingen också kallas, är en teknik som används för att utföra mekanisk bindvävsmassage i syfte att bland annat avlägsna celluliter, öka fettförbränningen och forma och lyfta rumpan.

Den patenterade teknologin som utvecklades i Frankrike är väl beprövad och utvärderad sedan 20 år genom inte mindre än 85 vetenskapliga studier. Den är CE-märkt och godkänd som behandling mot celluliter av amerikanska FDA. Idag används tekniken på bred front internationellt och man räknar med att cirka 80 000 personer per dag, runt om i världen, behandlas med maskiner från LPG Systems.

SÅ FUNGERAR CELLULITBEHANDLING MED LPG

LPG är en behandling med LPG–Keymode, som utan smärta eller kirurgiska ingrepp kan avlägsna celluliter och besvärande fettdepåer från mage, ”ridbyxlår” eller stjärtpartiet. Slapp hud kan också stramas upp. LPG kan många gånger vara ett bra alternativ till fettsugning, för den som kanske tvekar inför ett kirurgiskt ingrepp eller som av någon anledning inte anses som lämplig för en fettsugning.

DETTA GÖR LPG MASKINEN

Förtätad bindväv i kombination med dålig blodcirkulation är den huvudsakliga orsaken till att kroppen bildar cellulithud. LPG skulpterar din kropp och ger ett synbart resultat såsom förbättrad hudstruktur och en uppstramning av huden. I behandlingen används en maskin, vars teknik är patenterad, som behandlar såväl bindväven i huden som underhudsfettet. Två motoriserade rullar arbetar ihop med ett undertryck i en lufttät kammare och skapar en våg som viker upp/slätar ut huden. Vågen rullas framåt och bakåt av det motoriserade behandlingshuvudet (djup bindvävsmassage).

Valet av behandlingsprogram anpassas efter varje enskild kund. Under behandlingen öppnas blod- och lymfkärl upp i huden och underhudsfettet och cirkulationen kommer igång. Slaggprodukter och gifter dräneras ut och försvinner och fettcellerna kommer i lipolys, vilket betyder att de släpper ifrån sig lagrad energi. Fettcellerna blir mindre och fettdepåerna krymper. Ämnen i huden, som kollagen och elastin, påverkas också positivt vilket ger en både mer smidig och fast hud.

LPG ÄR EN POPULÄR BEHANDLINGSMETOD

LPG är en mycket populär behandlingsmetod – inte bara för att den är effektiv. Behandlingen är också skön, avkopplande och smärtfri och resultat kan ses snabbt, det brukar räcka med cirka 5-8 behandlingar om 35 minuter. En grundbehandling för celluliter innefattar 14-20 behandlingar som utförs 2 ggr/vecka. Behandlingsresultatet kan sedan underhållas med en behandling per månad.

LPG KAN ANVÄNDAS SOM EN KOMPLETTERANDE BEHANDLING FÖRE OCH EFTER KIRURGI

Många plastikkirurger världen över använder LPG före och efter en fettsugning, s.k liposkulptur. Det är mycket effektivt eftersom LPG-behandlingen förbättrar cirkulationen i fettdepåerna före ingreppet samt dränerar ut vätska och minskar svullnad och smärta efter ingreppet. I ett senare skede kan metoden också användas för att minska eventuella ojämnheter som kan uppkomma i samband med fettsugning. Även före och efter annan kirurgi, som involverar huden och dess cirkulation, fungerar metoden på samma sätt med förbättrad cirkulation och dränering av vätska och blodansamlingar. Detta ger en minskad svullnad och smärta och också en snabbare återhämtning.

LPG KAN HJÄLPA MOT ANDRA ÅKOMMOR

LPG är välgörande också vad gäller andra fysiska problem orsakade av olika cirkulationsstörningar, såsom muskelvärk, spänningshuvudvärk, ledvärk, stelhet, svullnader med mera. Även patienter med fibromyalgi och sclerodermi kan med fördel behandlas. Brännskadepatienter och patienter med dupuytrens kontraktur blir hjälpta, då ärren kan göras mjukare och mindre nedbundna. På så sätt reduceras stramningar, vilket ger ökad rörlighet och minskad smärta.

LPG CELLULITBEHANDLING

• Reducerar celluliter

• Ökar fettförbränningen

• Gör huden mjukare och slätare